

Technika (dane fabryczne
Silnik: turbodiesel, 4-cylindrowy, 16V, rzędowy, montowany wzdłużnie z przodu, pojemność 2902 cm3, moc 150 KM przy 3800 obr./ min, maks. moment obrotowy 333 Nm przy 2000 obr./min
Osiągi: prędkość maks. 168 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h 14,8 s, spalanie miasto/trasa/średnio 12,6/8,2/9,8 1/100 km
Nadwozie/podwozie: karoseria na ramie, dł./szer./wys. 4710/1860/1840 mm, rozstaw osi 2750 mm, średnica zawracania 11,8 m. Pojemność bagażnika maks. 19551. Masa własna 2042 kg, dopuszczalna 2590 kg, maks. masa przyczepy 2800 kg. Zawieszenie z przodu niezależne (drążki skrętne), z tyłu oś sztywna (sprężyny). Hamulce tarczowe, wentylowane. Opony 255/65 R16. Poj. zbiornika paliwa 751
Napęd/teren: skrzynia automatyczna, 4-biegowa, reduktor (2,48:1). Napęd stały na tylne koła, przednie dołączane „na sztywno”, rozłożenie mocy p:t 0:100 lub 50:50. Seryjna blokada typu LSD w tylnym moście. Prześwit 190 mm, kąty natarcia/rampowy/zejścia 29/20/25°
Koszty serwisu (ASO)
Przeglądy dokonuje się co 15 tys. km lub 12 miesięcy, średni koszt to 800 zł
Najdroższy jest przegląd po 90 tys. km – łączny koszt (z wymianą rozrządu) przekracza zazwyczaj 3000 zł.
Naprawa hamulców: wymiana: klocków hamulcowych przód: 570 zł, tył: 393 zł, tarcz hamulcowych p/t: 1321 zł/1902 zł, przewodów hamulcowych: 950 zł, naprawa zacisków: 215 zł
Zawieszenie: wymiana łączników stabilizatora: 372 zł, końcówki drążków komplet: 879 zł, ustawienie geometrii: 185 zł
Eksploatacja: olej silnikowy+filtr (co 15 tys. km): 480 zł, olej w aut. skrzyni biegów+reduktor (co 90 tys. km): 428 +165 zł, olej w tylnym moście (co 45 tys. km): 105 zł, filtr paliwa: 276 zł, filtr powietrza: 91 zł, pasek rozrządu (co 90 tys. km): 2043 zł
Wycieki oleju: wymiana uszczelki pokrywy zaworów: 425 zł, przedni uszczelniacz wału korbowego: 740 zł.
Korozja: oczyszczenie, naprawy i zabezpieczenie antykorozyjne podwozia, łącznie z podniesieniem karoserii od ramy może kosztować ok. 4000 zł. Naprawy elementów nadwozia zależą od stopnia uszkodzenia
Inne usterki: regeneracja układu wtryskowego Delphi: 1600 zł
Podsumowanie
Dostępność podstawowych części jest zadowalająca, warto szukać zamienników (np. klocki hamulcowe przód ASO/zamiennik: 440/142 Zł)
Cena zakupu
Terracan 2.9 CRDi, 2003 rok, w zależności od stanu i wyposażenia kosztuje od 14 do 24 tys. zł. Średni przebieg to około 200 tys. km