Białko stanowi budulec naszego organizmu i choć potocznie kojarzy się z odpowiednim stanem naszych włosów, skóry i paznokci, często zapominamy o tym, że aby nasza sylwetka zdrowo i atletycznie się prezentowała, należy dostarczać naszemu organizmowi odpowiednich ilość tego makroskładnika.

Jaką ilość białka należy spożywać? 

Najczęściej zaleca się spożywani od 0,6-1 grama białka na kilogram masy naszego ciała. Taka ilość pozwoli nam swobodne budować masę mięśniową, nie zmuszając przy tym nerek do nadmiernej pracy, która byłaby spowodowana zbyt dużymi ilościami protein w naszym organizmie. Warto pamiętać, że białka będą świetnie sprawdzały się, jako makroskładnik dla osób, będących na diecie redukcyjnej tkankę tłuszczową – dzięki aminokwasom, które są w nich zawarte nasz organizm musi zużyć większe ilości energii, aby rozłożyć cząsteczki przyjętego pokarmu. Dodatkowo spożywanie dużej ilości protein daje nam stosunkowo szybkie i długotrwałe uczucie sytości względem tłuszczy oraz węglowodanów.

Skąd pozyskiwać białko? 

Głównym i łatwo dostępnym źródłem białka są produkty odzwierzęca, zwłaszcza z drobiu – kurczak, indyk, jajka. Jeśli nie mamy żadnych nietolerancji świetnie sprawdzi się także nabiał – twaróg, serki wiejskie czy wysokobiałkowe jogurty. Jeśli zależy nam na diecie roślinnej, to duże ilości protein dostarczą nam warzywa strączkowe, takiej jak np. fasola. Obecnie popularnym rozwiązaniem jest także dostarczanie białka z odżywek białkowych, które są już powszechnie dostępne na rynku. Mogą one być tradycyjne, dla osób spożywających nabiał bądź wegańskie.

Komentarze
  • Odżywki białkowe: co musisz o nich wiedzieć?

    Odżywki białkowe są dostępne na rynku w wielu różnych postaciach. Do wyboru mamy mięc prze…
Załaduj więcej podobnych artykułów
Załaduj więcej Redaktor
Załaduj więcej Newsy

Dodaj komentarz

Sprawdź też

Preparaty na wzmocnienie naczyń krwionośnych

Dobrej jakości preparat, idealny na wzmocnienie naczyń krwionośnych, powinien mieć w swoim…